Senior Conversie Optimalisatie Consultant

Solliciteer hier

Senior Conversie Optimalisatie Consultant

Ben jij gespecialiseerd in Conversie Optimalisatie en ben je toe aan verdieping in je kennis?

FULL-TIME · DE CORRIDOR 27, BREUKELEN

Hoe ziet de functie er uit?

Als ervaren Conversie Optimalisatie Consultant achterhaal jij pijnpunten en afhaakmomenten op diverse websites en webshops. Tevens ben jij het aanspreekpunt op gebied van conversie optimalisatie voor jouw klanten.

Je bent een ervaren verbeteraar en behaalt samen met het Conversie Optimalisatie team het maximale rendement uit de kanalen van de klant. Jij rust niet voordat je weet waar bezoekers vandaan komen, waar ze op doorklikken en wanneer ze afhaken. Die kennis verkrijg je door grondige analyses, het doen van A/B testen en het onderzoeken van gebruikersgedrag in het biometrisch usability lab.

Je zet je in om opdrachtgevers te voorzien van een uitgedachte en heldere conversie optimalisatie strategie. Zo ben jij eigenaar van het testplan dat leidt tot verbetering van de KPI set.

Een greep uit jouw werkzaamheden;

  • Je ontwikkelt heldere optimalisatie strategieën aan de hand van pijnpunten in de customer journey;
  • Je optimaliseert niet alleen de website of -shop zelf, maar de gehele customer experience (denk aan e-mail, aftersales en campagnes);
  • Je adviseert in monitoring- en optimalisatie tools;
  • Je voert hoogstaande kwantitatieve analyses uit over de online performance en signaleert verbeterpunten;
  • Je brengt gebruikersgedrag in beeld door het doen van gebruikersonderzoek in een biometrisch usability lab;
  • Je voert periodieke analyses uit en rapporteert aan de opdrachtgever over de online performance en hoe conversie optimalisatie hier aan bijdraagt;
  • Je brengt afhaakmomenten van bezoekers in kaart en formuleert mogelijke oorzaken en valideert deze vervolgens middels o.a. A/B testing.

Wie ben jij?

Met jouw passie voor het vak pak je jouw verantwoordelijkheid om het beste uit je werk te halen. Daarnaast:

  • Beschik jij over een afgeronde HBO/WO opleiding en hebt minstens 4 jaar (bij voorkeur meer) ervaring met Conversie Optimalisatie;
    Heb jij een grote interesse en wordt je enthousiast over deze rol? Maar beschik je (net) niet over minstens vier jaar werkervaring? Laat het ons weten, we hebben meerdere mogelijkheden.
  • Heb jij een passie voor websites, webshops en in het bijzonder hoe je deze nog beter kan maken;
  • Ervaren met èèn of meerdere van de volgende pakketten: Visual Website Optimizer (VWO), Optimizely en/of SiteSpect;
  • Ben jij in het bezit van de gouden combinatie: analytisch sterk én creatieve verbeteraar;
  • Kennis van HTML/CSS, jQuery, Javascript, Webanalytics en sketch;
  • Kennis van User Experience, Usability en Persuasion;
  • Beschik je over een goede beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift;
  • Heb je de ervaring om een helder effort/gain afweging te maken.

Het DNA van OrangeValley:

"Openheid, Vertrouwen en Verantwoordelijkheid"

Deze waarden houden we aan als onze leidraad in alles wat we doen of zeggen. Met een door openheid gedreven commitment en communicatie naar de klant en naar elkaar, het vertrouwen dat wat er nodig is om onze doelen te behalen ook wordt gedaan en met de verantwoordelijkheid om je eigen zaken en zo nodig die van je collega, zo goed mogelijk op te pakken.

Deze combinatie bepaalt vanzelfsprekend de cultuur bij OrangeValley. We zijn eigenlijk best een pittige werkgever. We geven je veel vrijheid aan de ene kant, maar vragen ook wel wat van je aan de andere kant. Zelfstandigheid is hierin een belangrijke karaktereigenschap, waarin we je maximaal ondersteunen om jouw individuele groei en ontwikkeling door te laten maken.

Wat bieden wij?

  • Een veelzijdige teamgeest; wij opereren als een online marketingteam van specialisten in diverse disciplines;
  • Je werkt in een ambitieuze en innovatieve omgeving, een prachtige ruimte waar de openheid goed tot zijn recht komt en samenwerking maximaal gefaciliteerd wordt.
  • Door middel van trainingen en wekelijkse kennissessies leren we aan èn van elkaar om nog beter te worden;
  • We werken voor opdrachtgevers uit de meest uiteenlopende branches, daarom is geen opdracht hetzelfde.

Je beloning is marktconform, inclusief de geldende secundaire arbeidsvoorwaarden. Wij hebben fijne tertiaire arbeidsvoorwaarden zoals een open cultuur, tijd voor ontspanning en een gloednieuw kantoor waarbij de nieuwste middelen worden toegereikt. Een werkweek van 32 uur is bespreekbaar, evenals een leaseauto. 

Enthousiast geworden?

Gaaf! Stuur ons jouw sollicitatie en uitgebreide motivatie toe en overtuig ons wat jij OrangeValley kan bieden en wat OrangeValley jou zou kunnen brengen!

We kijken uit naar je sollicitatie!

Een greep uit onze opdrachtgevers:

We werken voor diverse opdrachtgevers in uiteenlopende branches, zowel nationaal als internationaal. Aan elk project, groot of klein, werken we met evenveel gedrevenheid. Klik hier voor een selectie van onze opdrachtgevers en enkele interessante cases.

Bekijk hier al onze vacatures

Acquisitie naar aanleiding van onze vacatures vinden wij niet gepast.