Conversie Optimalisatie Consultant

Solliciteer nu

Conversie Optimalisatie Consultant

Ben jij gespecialiseerd in Conversie Optimalisatie en ben je toe aan verdieping in je kennis?

FULL-TIME · DE CORRIDOR 27, BREUKELEN

Hoe ziet de functie er uit?

Als Conversie Optimalisatie Consultant achterhaal jij pijnpunten en afhaakmomenten op diverse websites en webshops. Tevens ben jij het aanspreekpunt op gebied van conversie optimalisatie voor jouw klanten.

Je bent een ervaren verbeteraar en behaald samen met het OrangeValley team het maximale rendement uit de kanalen van de klant. Jij rust niet voordat je weet waar bezoekers vandaan komen, waar ze op doorklikken en wanneer ze afhaken. Die kennis verkrijg je door grondige analyses, het doen van tests en het onderzoeken van gebruikersgedrag in het biometrisch usability lab.

Ook zet je je in om opdrachtgevers te voorzien van een uitgedachte en heldere conversie optimalisatie strategie. Zo ben jij eigenaar van het testplan dat leidt tot verbetering van de KPI set.

Een greep uit jouw werkzaamheden;

  • Je ontwikkelt heldere optimalisatie strategieën aan de hand van pijnpunten in de customer journey;
  • Je optimaliseert niet alleen de website of -shop zelf, maar de gehele customer experience (denk aan e-mail, aftersales en campagnes);
  • Je adviseert in monitoring- en optimalisatie tools;
  • Je voert hoogstaande kwantitatieve analyses uit over de online performance en signaleert verbeterpunten;
  • Je brengt gebruikersgedrag in beeld door het doen van gebruikersonderzoek in een biometrisch usability lab;
  • Je voert periodieke analyses uit en rapporteert aan de opdrachtgever over de online performance en hoe conversie optimalisatie hier aan bijdraagt;
  • Je brengt afhaakmomenten van bezoekers in kaart en formuleert mogelijke oorzaken en valideert deze vervolgens middels o.a. A/B testing.


Wie ben jij? Je bent ambitieus en je wilt graag samenwerken met professionals die elkaar uitdagen.

Met jouw passie voor het vak pak je jouw verantwoordelijkheid om het beste uit je werk te halen. Daarnaast:

  • Beschik jij over een afgeronde HBO/WO opleiding en hebt minstens 4 jaar (bij voorkeur meer) ervaring met Conversie Optimalisatie;
  • Heb jij een passie voor websites, webshops en in het bijzonder hoe je deze nog beter kan maken;
  • Ervaren met èèn of meerdere van de volgende pakketten: Visual Website Optimizer (VWO), Optimizely en/of SiteSpect;

  • Ben jij in het bezit van de gouden combinatie: analytisch sterk én creatieve verbeteraar;

  • Kennis van HTML/CSS, jQuery, Javascript, Webanalytics en sketch;

  • Kennis van User Experience, Usability en Persuasion;

  • Heb je de ervaring om een helder effort/gain afweging te maken.


We bieden je persoonlijke en professionele groei in een prettige en stimulerende werkomgeving.

  • Je werkt in een ambitieuze en innovatieve omgeving waarin je collega’s minimaal evenveel passie voor online marketing hebben als jijzelf!
  • Bij ons werken online marketing specialisten van het eerste uur met enorm veel kennis van de verschillende vakgebieden. Echte ‘guru’s’ die jou kunnen laten groeien in je vakgebied;
  • Door middel van trainingen en wekelijkse kennissessies leren we aan èn van elkaar om nog beter te worden;
  • We werken voor opdrachtgevers uit de meest uiteenlopende branches, daarom is geen opdracht hetzelfde.

Je beloning is marktconform, inclusief de geldende secundaire arbeidsvoorwaarden. Wij hebben fijne tertiaire arbeidsvoorwaarden zoals een open cultuur, tijd voor ontspanning en een gloednieuw kantoor waarbij de nieuwste middelen worden toegereikt.

Enthousiast geworden?

Gaaf! Stuur ons jouw (video)sollicitatie en uitgebreide motivatie toe en overtuig ons wat jij OrangeValley kan bieden en wat OrangeValley jou zou kunnen brengen!

We kijken uit naar je sollicitatie!

kijk hier voor de andere vacatures

Acquisitie naar aanleiding van onze vacatures vinden wij niet gepast.